Proof of Purchase یکی از انواع محتوا است که می توان با استفاده از رویکرد بازاریابی نوشت. امروزه انواع راهنمای خرید با فرمت ها، تصاویر، فیلم ها، نمودارها و متن های مختلف در اکثر وب سایت ها موجود است.به طور کلی راه اندازی راهنمای خرید ساده به نظر می رسد. محتویاتی هستند که اطلاعات مختلفی را در مورد یک محصول خاص در اختیار مخاطب قرار می دهند و به او در تصمیم گیری برای خرید کمک می کنند.
مزایای راهنمای خرید
افزایش جستجو: راهنمای خرید مطالبی هستند که مخاطبان زیادی دارند. اگر دایرکتوری های خوب و مرتبط با عناوین قوی تولید کنید، می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود جذب کنید و به تدریج به یک منبع قابل اعتماد و شناخته شده تبدیل شوید.
مخاطبان هدف: تنها افرادی که راهنمای خرید را مطالعه می کنند، افرادی هستند که می خواهند این محصولات را خریداری کنند. در واقع شما نیاز به هدف گذاری خاصی ندارید و این کار شما را راحت تر می کند، فقط باید محتوای خوب و متنوعی داشته باشید.
پتانسیل تبدیل مخاطب به مشتری: شواهد خرید قوی می تواند مخاطبان شما را متقاعد کند که به محصول شما نیاز دارند و در نتیجه آنها را به مشتری تبدیل می کند.
انواع راهنمای خرید
راهنمای خرید انواع مختلفی دارد که بر اساس نیاز مشتریان انتخاب می شوند.گاهی مشتری یک نام محصول را می گوید و نیاز به اطلاعات دارد، گاهی بین چند محصول قرار می گیرد و گاهی می خواهد نقاط قوت و ضعف انتخابی خود را بداند. بر این اساس، راهنمای خرید به سه دسته اصلی تقسیم می شود:
راهنمای خرید اولین بار: این دسته از راهنمای خرید حاوی اطلاعات کلی در مورد محصول است. به عنوان مثال، فرض کنید مشتری شما می خواهد یخچال بخرد، اما چیز زیادی از آنچه می خواهد نمی داند، راهنمای خرید اولین بار باید بتواند او را با انواع یخچال های موجود در بازار آشنا کند، اندازه های دقیق را به او بگوید. ، و در مورد عملکرد یخچال ها به او بگویید.. توضیح دهد
راهنمای مقایسه دو یا چند محصول: این راهنماها باید بتوانند به مشتری در انتخاب و خرید بهترین محصول موجود در بازار با توجه به بودجه و نیاز خود کمک کنند. این راهنماها معمولاً در مورد دو یا چند محصول که همزمان در بازار هستند نوشته می شوند و مزایا و معایب هر کدام را نشان می دهند. راهنماهایی با موضوعاتی مانند «5 لپ تاپ که با بودجه کمتر از ده میلیون تومان می توانید در بازار تهیه کنید» یا مقایسه دو گوشی موبایل دو برند که همزمان در بازار عرضه شده اند نیز در این دسته قرار می گیرند.راهنمای بررسی محصول: این دسته راهنمای خرید به یک محصول خاص اشاره دارد. آنها مشخصات دقیق محصول و لوازم جانبی همراه محصول را در مورد عملکردهای مختلف آن ارائه می دهند - به ویژه گزینه های ویژه ای که ممکن است همه با آن آشنا نباشند. صحبت می کنند و نقاط قوت و ضعف محصول را ارائه می کنند.
گواهی خرید در چه مرحله ای از قیف خرید استفاده می شود؟
قیف خرید شامل سه مرحله اصلی است: آگاهی، ارزیابی و خرید. راهنمای خرید می تواند به مشتریان در مراحل مختلف مسیر خرید کمک کند. راهنماهای خرید اولین بار در مرحله اول قیف تبدیل که آگاهی است به مخاطب کمک می کند. این آگاهی می تواند در مخاطب ایجاد علاقه کند و آنها را بیشتر به داخل قیف سوق دهد. راهنمای مقایسه دو یا چند محصول در مرحله ارزیابی مفید است. در این مرحله، مخاطب نیازهای خود را می شناسد، بنابراین راهنمای مقایسه می تواند به آنها کمک کند تا از بین محصولات مختلف موجود در بازار، محصولی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهایش مطابقت دارد. اگر این اتفاق بیفتد، مخاطب یک قدم به خرید نزدیک می شود. راهنمای بررسی محصول می تواند در اینجا به کارتان بیاید، مخاطب از نیازهای خود آگاه شده و با ارزیابی بازار توانسته است محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.در این مرحله یک بررسی خوب می تواند او را در خرید ثابت کند و البته بعد از خرید به کارتان می آید.
https://artasava.ir/