عکس <%# hl_post_title.Text %>


تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند به کاهش رفتارهای خشن و عصبی، همچنین طغیان‌های خشونت‌آمیز کمک کند.


در صورتی که گه‌گاه احساس عصبانیت یا تحریک‌پذیری می‌کنید، امگا ۳ می‌تواند عاملی مؤثر در کاهش این علائم باشد. محققان دریافتند که افرادی که به طور مرتب مکمل‌های امگا ۳ مانند روغن ماهی مصرف می‌کنند یا اسیدهای چرب امگا ۳ کافی از طریق مواد غذایی دریافت می‌کنند، کمتر در معرض طغیان‌های خشونت‌آمیز و رفتارهای تهاجمی قرار دارند.


مطالعات محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده که مصرف مکمل‌های امگا ۳، بدون توجه به سن و جنسیت، می‌تواند پرخاشگری را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. تحلیل داده‌های ۲۹ مطالعه مختلف نیز نشان می‌دهد که امگا ۳ هم در کاهش "پرخاشگری واکنشی" که به تحریکات محیطی پاسخ می‌دهد و هم در کاهش "پرخاشگری پیشگیرانه" که به صورت برنامه‌ریزی شده رخ می‌دهد، تأثیرگذار است.


به گفته استفانی دانیلز، که در این تحقیق مشارکت نداشته، این یافته‌ها همخوانی بالایی با مطالعات پیشین درباره نقش امگا ۳ در سلامت مغز دارند. او تأکید می‌کند که رژیم غذایی و تغذیه مناسب تأثیر زیادی بر رفتار و احساسات دارد.


اسیدهای چرب امگا ۳ برای عملکرد بدن بسیار حیاتی هستند. این مواد به کاهش التهاب و حمایت از سلامت مغز و قلب کمک می‌کنند. دانیلز همچنین توضیح می‌دهد که امگا ۳ به انعطاف‌پذیری غشای سلولی و رشد و عملکرد مغز کمک می‌کند، و این به نوبه خود روی خلق و خو و رفتار تأثیر مثبت می‌گذارد.


او همچنین به خواص ضدالتهابی امگا ۳ اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که التهاب مزمن مغز می‌تواند به بروز اختلالات خلقی و رفتارهای پرخاشگرانه منجر شود. امگا ۳ با کاهش این التهاب به پایداری و تعادل بیشتر خلق و خو کمک می‌کند.


دکتر جنیفر کریکر، روانپزشک و متخصص تغذیه، نیز با این دیدگاه موافق است و اشاره می‌کند که خواص ضدالتهابی امگا ۳ به تنظیم خلق و خو کمک می‌کند، چرا که واکنش‌های سیستم ایمنی بدن می‌تواند باعث تحریک‌پذیری و حتی رفتارهای پرخاشگرانه شود.